Tjekliste til kontorrengøringen

Tjekliste til kontorrengøringen

Hvad er egentlig vigtigt, når man vælger et firma til kontorrengøring? Vi har lavet en tjekliste, som du kan følge, når du skal tage stilling til, hvad du ønsker ift. kontorrengøringen.

Når du vælger at få et firma ind i din virksomhed, til at varetage rengøringen hos jer, er det vigtigt, at I føler jer trygge med beslutningen. Det vil desuden hjælpe samarbejdet med din fremtidige rengøringspartner, så alle parter er enige om, hvordan opgaven skal løses hos jer.

De indledende overvejelser

Det første du skal overveje er, hvad målet med din rengøring skal være, og hvad du mener, at dit behov er. Får kontoret eksempelvis ikke mange gæster i løbet af en dag, og bruger mange ansatte de fleste timer foran en computer? Så er behovet for rengøring nærmere ugentligt end dagligt. Omvendt, er I en virksomhed med mange gæster, kommer der meget skidt ind hver dag, og der skal hyppigheden af rengøringen regnes ind.  

Desuden skal du overveje om der er områder, udover toiletterne, som mange mennesker har berøring med hver dag. Eksempelvis kantineområde, touchskærme, kaffemaskinen etc. Du bør overveje, om disse områder skal have en ekstra rengøring eller desinficering.

Tjeklisten

For hvert rum kan du gennemgå listen for, hvilken rengøring du ønsker gjort i hvert rum.

1 ) Gulv

‰      Støvsugning

‰      Gulvvask

‰      Gulvpleje

‰      Måtteservice

2) Overflader

‰      Aftørring/afstøvning af overflader (borde, hylder, skranker etc.)

‰      Polering af overflader (stålflader, spejle, glasflader etc.)

‰      Desinficering af flader der berøres meget (dørhåndtag, touchskærme, paneler, elevatorknapper etc.)

3) Møbler

‰      Møbler der kræver pleje

‰      Støvsugning og rengøring af stofmøbler

‰      Computertastaturer

4) Toiletrum

‰      Toiletrengøring

‰      Håndvaskrengøring

5) Diverse

‰      Tømning af affaldsspande

‰      Opfyldning af dispensere (sprit, sæbe)

Derudover...

Når du har skabt dig et overblik over, hvad du helt konkret ønsker af rengøringspersonalet, så bør du overveje, om der er andre opgaver, der kunne overdrages til rengøringsassistenten. Det kan eksempelvis være vanding af planter, bestille toiletpapir, tømning af opvaskemaskine, stille frugtordningen frem etc. 

Det kan lette meget i jeres daglige arbejde, at disse opgaver bliver håndteret, uden at jeres medarbejdere skal bruge tid på det. Det kan rengøringspersonalet sagtens klare, når de alligevel er i huset.  

Spørg endelig

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, du ønsker afklaret.

Vi kan træffes på telefon 86 62 93 41 eller på jsr@jsr-as.dk 

Mette kommer også gerne forbi og gennemgår jeres muligheder, og giver gerne et uforpligtende tilbud. 

Mette Pedersen og Edmund Pedersen

Vi hører meget gerne fra dig

Vi er altid klar til en uforpligtende snak omkring hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed. Indtast blot dine oplysninger her, så kontakter vi dig snarest eller ring til os på 86 62 93 41.